Blog

Uitdaging Samenwerken

Je DISC-persoonlijkheidsrapport Inleiding De specifieke verdeling van je scores bij de DISC-persoonlijkheidstest vormt een indicatie van jouw unieke persoonlijkheid. Dit zou je kunnen zien als je DISC-’persoonlijkheids-DNA’. In onderstaand taartdiagram zie je hoe je scores zijn verdeeld. Het hoogste percentage is doorgaans je dominantste persoonlijkheidsfactor, het op een na hoogste je daaropvolgende persoonlijkheidsfactor, enzovoort. De…
Lees meer

Transitierapport voor Open School

Wij hebben voor ons transitierapport samengewerkt met Open Scholen.Open Scholen is een school die volwasseneonderwijs aanbied op basisniveau.Ze willen zich vooral op allochtonen richten die geen diploma hebben.We moesten hen helpen met een bepaald probleem, ze hadden namelijk te weinig lokalen in de regio West-Vlaanderen om les te geven.Door de enorme stijging aan inschrijvingen hebben…
Lees meer

Groeirapport

Zoals de naam al zegt helpt dit rapport onze onderneming naar een volgend niveau te halen en te groeien.Eerst en vooral voor een goede business te hebben moet je Business Model Canvas er deftig uitzien en hieronder kan je de evolutie van onze Business Model Canvas zien. Door onze nieuwe connecties te leggen binnen ons…
Lees meer

Digitaliseringsrapport

Voor ons eindwerk kregen we de opdracht om een digitaliseringsrapport te maken.We hebben dit rapport toegepast op ons eigen small business project genaamd Xplicit. Clothing.We gingen van slag met kort even ons doel voor te stellen, aangezien we dit al uitgewerkt hadden voor onze website waren we dus al goed voorbereid op vragen zoals deze.We…
Lees meer

Google DMA: Mijn ervaring

Google DMA achtergrondinformatie:DMA staat voor Digital Masters Academy, je gaat allerhande zaken al doende gaan leren door gebruik te gaan maken van de tool die Google hiervoor aanbiedt. Wij hebben een bezoekje gebracht aan het Google Atelier in Brussel hiervoor, we hebben enkele workshops mee gevolgd. Tijdens die workshops leer je zeer veel bij op…
Lees meer

Duurzaam Ondernemen

De student kan de eigenheid van de netwerkmaatschappij beschrijven en uitleggen waarom begrip hiervan belangrijk is voor de toekomst. Netwerkeconomie: Het is de nieuwe opkomende economische factor binnen de informatiemaatschappij. De naam komt van een belangrijk kenmerk: Producten en diensten worden gecreëerd en de waarde wordt toegevoegd via sociale netwerken die op grote of wereldwijde schaal werken.Dit staat…
Lees meer

Reflectie Adviesrapport

Voor ons adviesrapport hebben we een marketing campagne opgestart voor Xplicit. Clothing en voor De Stroate. Xplicit. Clothing is ons eigen project en De Stroate is een Hip-Hop Academie / Jeugdhuis waar mensen allerlei workshops kunnen volgen, zoals bv. rap-teksten schrijven, dans, leren rappen en nog veel meer.Wij kregen dus de opdracht om met Google…
Lees meer

Rapporten ter illustratie van je expertise

Voor velen is het nog onduidelijk wat er allemaal gebeurt in het 3de semester van Netwerkeconomie, daarom heb ik besloten om de 5 pijlers eens toe te lichten. Ons hoofdproject heet Xplicit. Clothing.Voor dit project moeten we opdrachten uitvoeren in de verschillende pijlers. In de eerste pijler duurzaam ondernemen wordt ons vooral aangeleerd hoe we…
Lees meer

Wat weet Google over ons?

Als je vooral Google gebruikt en je wilt eens nagaan uit nieuwsgierigheid wat en hoeveel Google exact van je weet dan kan je een kijkje nemen op de volgende link: http://www.google.com/settings/ads/ Je zou ervan versteld staan hoeveel het Google algoritme weet van ons allemaal. Zo weet het algoritme bijvoorbeeld dat ik tussen 18 en 34 jaar…
Lees meer

Online woedt de campagne volop

Zo kort voor de verkiezingen, maakt dit artikel duidelijk dat  politieke partijen tegenwoordig vooral gebruik maken van sociale media om hun campagnes te voeren. De oude manier van affiches ophangen bereikte iedereen en tegelijkertijd ook niemand en heeft daarom stilaan afgedaan. Door te adverteren en propaganda te voeren op sociale media kunnen politici gemakkelijker rechtstreeks…
Lees meer