De hele wereld streamt meer dan ooit

De hele wereld streamt meer dan ooit

Bron: Towards Data Science

In de afgelopen tien jaar hebben enkele van ’s werelds grootste entertainment- en telecomconglomeraten ingezet op streaming-entertainment. 
De afgelopen 10 jaar hebben een snelle opkomst van thuisentertainment als Netflix , Hulu , Disney Plus , HBO Now en meer miljoenen abonnees opgeleverd. 
Naarmate meer mensen gedwongen worden thuis te blijven om de verspreiding van het nieuwe coronavirus te beteugelen, is het concept van een verveelde, kabelsnijdende consument op zoek naar dingen om wekenlang constant naar te kijken, realiteit geworden.

Het moederbedrijf van HBO, WarnerMedia, onderzocht hoeveel van zijn abonnees de afgelopen weken meer tijd besteedden aan het kijken naar films en
tv-programma’s. 
Terwijl de televisie-industrie als geheel vorige week een stijging van 20 procent zag in vergelijking met de maand ervoor, zag HBO Now het hoogste gebruik sinds de zomer op haar platform. 
Het percentage mensen dat series kijkt, is met 65 procent gestegen, terwijl films kijken met HBO Now met 70 procent is gestegen.

WarnerMedia is echter niet het enige bedrijf dat meer verkeer ziet. 
De hoofdinhoudsfunctionaris van Netflix, Ted Sarandos, vertelde CNN dat Netflix weliswaar geen cijfers zou publiceren, maar dat er een golf van streams is. 
Externe bedrijven hebben gemeld dat ze een enorme toename zien in gebruik en aanmeldingen voor abonnementen voor streamingplatforms zoals Disney Plus.

Het andere streamingplatform van Amazon, Twitch, zag het kijkerspubliek met 31 procent groeien, met een totaal aantal uren dat werd gekeken van 33 miljoen op 8 maart naar 43 miljoen op 22 maart.
YouTube Gaming-streams zijn ook met 15 procent gestegen sinds mensen sociale afstand begonnen te nemen . Hoewel dit geen traditionele entertainmentplatforms zijn, behoren ze allemaal tot het brede streaminguniversum.

Dit is niet alleen het moment van Netflix, of de tijd van Disney Plus om te schitteren, of de doorbraak van Twitch in de mainstream.

Brekende bandbreedte

Mensen bereidden zich voor op een wereld waar alles met één druk op de knop beschikbaar is, maar breedbandnetwerken misschien niet klaar zijn. 
Muziekstreamingservices zoals Spotify en Apple Music nemen veel minder bandbreedte in beslag dan videostreamingplatforms, waarvan er vele worden aangeduid als
“bandwidth hogs”.

Netflix, Amazon Prime Video , Disney Plus, YouTube en andere videoplatforms zetten zich allemaal in voor het verminderen van de streamingkwaliteit in Europa op verzoek van de EU. 
De reductie van Netflix specifiek was in aanvulling op andere methoden die het bedrijf sinds 2011 heeft geïmplementeerd om streaming stabiel te houden in gebieden met lage bandbreedte. 
Netflix gebruikt al een adaptieve streamingtool die automatisch de kwaliteit van streaming video aanpast op basis van toegankelijke bandbreedte.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *